Akademi Bekerja Di Rumah

Akademi Bekerja Di Rumah

Wednesday 1 February 2017

Rahsia Kembali Sihat Bertenaga Selepas Bersalin


Ibu 'Stress' Urus Diri Dalam Pantang!

Pikir yang anak-anak tu amanah dari Allah. InsyaAllah kita akan lakukan dengan lebih baik.
-Puan Izaida

Saya pulak kalau penat sangat malas nak fikir baju tak lipat ke, pinggan tak basuh ke, saya settle kan anak utama pastu tdo saya & makan saya sebab kalau anak kecik baru lahir ni memang penat sementara nak tunggu dia besar. Tak lama mana pun sabarlah...
-Puan Ummi Nurhidayah

Berurut dan makan jamu InsyaAllah awak ok. jangan paksa wat keje uma. Sepah takpe yang penting jaga anak-anak je. Saya pantang jaga 3 anak. Kadang-kadang bila kita terlalu layan emosi pun boleh jadi jugak. Banyakan istighfar...
-Puan Nurul Farah

Saya pun ada anak 5 tahun, 3 tahun dan bayi 2 bulan. Masa dalam pantang memang serabut. Tak biasa lagi handle 3 anak. Lama-lama ok. Saya suggest bangun awal pagi, jangan tidur lepas subuh dan solat di awal waktu. Azan je terus solat. Even banyak benda nak buat tak sedar je setel. Mak saya pesan berzikir sambil buat keje, insyaAllah smooth.
-Puan Ainul Adila

Kita sama. Fasa anak 1st tengah aktif sangat-sangat. Saya pula berpantang. Kena banyak bersabar. Kadang terlintas nak marah ke apa cepat-cepat istighfar. Puan makan la apa-apa jamu atau energy booster. Semoga dipermudahkan. 
- Puan Alliya


Begitulah kisah perkongsian pengalaman, nasihat dan saranan di kalangan ibu-ibu berpantang yang mengalami masalah urus diri dalam tempoh berpantang. Stress! Rata-rata pernah mengalami masalah 'stress' sewaktu berpantang akibat kegagalan mengurus diri, anak-anak, rumah dan suami serta bayi yang baru dilahirkan.

Rentetan daripada masalah ibu-ibu berkenaan, maka saya terpanggil untuk berkongsi bagaimana saya berjaya atasi masalah 'stress' sepanjang tempoh berpantang.

Sudah tentu dalam masa 44 hari kita sebagai ibu kena berpantang betul-betul. Tidak kiralah berpantang secara moden mahupun tradisional. Masa muda ni kena jaga badan betul-betul. Kebanyakan masalah ibu-ibu berpantang ni tak lain tak bukan adalah;-
1. Sembelit
2. Demam
3. Sakit sendi-sendi
4. Kurang penghasilan susu
5. Stress/sakit kepala

Jangan risau InsyaAllah jika keperluan nutrisi cukup memang boleh elak daripada masalah-masalah ini berlaku.


Bagaimana saya atasinya?

Saya memilih dan mengamalkan Set Berpantang Shaklee secara konsisten setiap hari sehingga hari ini. Anak-anak sudah pun membesar dan bersekolah.

Saya juga antara ibu yang berpantang sendiri. Alhamdulillah dengan mengamalkan Set Berpantang Shaklee ni badan terasa segar, cergas dan kekal aktif walaupun kembali bekerja. Alhamdulillah https://www.facebook.com/images/emoji.php/v7/f76/1/16/1f48b.png

Saya memilih Set Berpantang Shaklee kerana ia boleh membantu:-
1. Atasi masalah sembelit
2. Keputihan yang merimaskan
3. Rawat luka dalaman dan luaran
4. Bantu ibu cergas bertenaga walaupun dalam pantang
5. Kurangkan bacaan kuning jika baby jaundice
6. Bantu kecutkan rahim
7. Kurangkan lenguh badan dan sakit pinggang
8. Banyakkan susu semasa berpantang


Bagaimana produk ini membantu?

Jom kita lihat satu per satu kebaikan dan kelebihan produk Set Berpantang Shaklee.

ESP Soy Protein Isolate Powder
1. Memberi tenaga semasa berpantang
2. Membantu ibu segar walaupun terpaksa berjaga malam
3. Membantu menambahkan susu badan
4. Mengurangkan stretch mark

Alfalfa Complex
1. Membantu mengecutkan rahim
2. Bertindak sebagai perapat moden
3. Meningkatkan dan merangsang penghasilan susu

Ostematrix
1. Mengelakkan sembelit
2. Mengelakkan sakit sendi/lenguh semasa berpantang
3. Meransang penghasilan susu

Sustained Release Vitamin C Plus 500mg
1. Meransang pertumbuhan kolagen dalam penyembuhan luka
2. Bantu elakkan demam semasa berpantang
3. Membantu menaikkan seri semasa berpantang

B-Complex
1. Untuk mengelakkan post-partum depression
2. Elak stress/sakit kepala yang melampau

Vita-Lea Iron Formula
1. Membantu memberikan tenaga semasa berpantang
2. Memastikan HB terkawal
3. Top-up nutrisi kerana ibu berpantang terpaksa berpantang sesetengah makanan yang berkhasiat


Bermula dengan Set Berpantang Shaklee, saya menjadi ahli berdaftar. Pada mulanya hanya untuk mendapat harga yang murah iaitu harga ahli yang 25% lebih murah daripada harga pasaran.

Akibat kesan-kesan positif yang saya alami sepanjang mengamalkan produk ini, saya suka berkongsi dengan ibu-ibu di luar sana dan secara tidak langsung ianya menarik minat saya untuk berbisnes produk-produk kesihatan Shaklee.

Alhamdulillah dari makan sendiri, berkongsi dan kini menjadi sumber pendapatan tambahan saya dari rumah.

Anda berminat nak jadi seperti saya? Atau nak dapatkan segera Set Berpantang Shaklee? Silalah ketuk wassap 0168178716 saya untuk diskusi selanjutnya. Atau KLIK di sini SET BERPANTANG SHAKLEE  untuk dapatkan sekarang!

Apa yang dapat saya janjikan, jika anda memilih saya sebagai pengedar Shaklee anda, konsultasi eksklusif secara percuma untuk anda sepanjang membeli dengan saya. Harga berpatutan hanya untuk pelanggan kesayangan saya.



No comments:

Post a Comment